Az Egyesült Államokban egy év alatt 2,6 százalékkal, két év alatt 15 százalékkal csökkent az elektromos autók ára.
Az elektromos autók azonos kategórián belül többe kerülnek, mint a belső égésű motorral üzemelők. Az elektromosok legdrágább fődarabja, az akkumulátor, amelynek az ára a gyártás felfutásával csökkent. Ez felcsillantja a reményt, hogy a villanyautók ára is mérséklődhet. Valamelyest alátámasztja ezt a MarketWatch amerikai gazdasági hírportál jelentése, amely szerint idén júliusban átlagosan 56,37 ezer dollárt (20,3 millió forint) fizetett egy elektromosautó-vásárló az Egyesült Államokban az új járművéért, ami körülbelül 17 százalékkal több egy hagyományos autó 46,64 ezer dolláros átlagos áránál. Összehasonlításban az elektromos autók ára a tavalyihoz képest 2,6 százalékkal, 2022 júniusához képest 15 százalékkal csökkent, elsősorban az olcsóbbodó akkumulátorok, valamint a piaci verseny felépülése miatt.
Az amerikai energiaügyi minisztérium számításai szerint az elektromos gépjárművek lítium-ion akkumulátorának az ára 90 százalékkal esett 2008 és 2023 között, ami a technológiai fejlesztéseknek és az olcsóbb termelésnek az eredménye. Ezért az elektromos járművek ára a közeljövőben várhatóan csökken. A Goldman Sachs elemzői arra számítanak, hogy az akkumulátorárak jövőre 40 százalékkal lesznek alacsonyabbak a tavalyihoz képest, jelentős részben az újrahasznosítási technológiák alkalmazása révén. A Goldman szakértői korábban azt mondták, hogy 2040-re az akkumulátorok előállításához szükséges fémek csaknem 50 százaléka újrahasznosításból származik majd. A második negyedévben az Egyesült Államokban gyártott autók csaknem 8 százaléka volt elektromos.
Hat és tíz év közötti autót vennének a legtöbben
Az autót vásárolni szándékozók kétharmada használt kocsit keresne – derül ki egy felmérésből.
Hat és tíz év közötti autót vennének a legtöbben
Az autót vásárolni szándékozók kétharmada használt kocsit keresne – derül ki egy felmérésből.
Egyre többen vásárolnak
13 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma 2024-ben Magyarországon.
Egyre többen vásárolnak
13 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma 2024-ben Magyarországon.
Kritikus évek várnak az európai járműiparra
A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában.
Kritikus évek várnak az európai járműiparra
A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában.
Nem lehet eléggé korán kezdeni
Az ORFK-OBB és partnerei 100 általános iskolást láttak vendégül a MiniPoliszban.
Nem lehet eléggé korán kezdeni
Az ORFK-OBB és partnerei 100 általános iskolást láttak vendégül a MiniPoliszban.
A Heim Pál gyermekkórházban jártunk
Szujó Zoltán segítségével igyekeztünk pár vidám pillanatot csempészni a gyógyuló gyerekek kórházi idejébe.
A Heim Pál gyermekkórházban jártunk
Szujó Zoltán segítségével igyekeztünk pár vidám pillanatot csempészni a gyógyuló gyerekek kórházi idejébe.
Vérfrissítés 265 lóerős autókkal
25 darab Skoda Octavia RS rendőrautót szerzett be az ORFK-OBB.
Vérfrissítés 265 lóerős autókkal
25 darab Skoda Octavia RS rendőrautót szerzett be az ORFK-OBB.
Bevetné a Toyota az AI-t
Adatalapon dolgozó rendszerrel előzné meg a forgalmi baleseteket a Toyota.
Bevetné a Toyota az AI-t
Adatalapon dolgozó rendszerrel előzné meg a forgalmi baleseteket a Toyota.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.